Oláh Tuning: Kerók és Motorok

Megnyilt a Kerósok és Motorosok rég várt Tuning műhely. AZ OLDAL MÉG NINCS TELJESEN KÉSZ

A motorkerékpár ápolása, mint arról az egyes előkészítő és szerelési fejezetekben már említést tettünk, kiszámíthatatlan jelentőséggel bír a jármű üzembiztonsága és tartóssága szempontjából.

Bár a Pannónia TL 250 F típus alkatrészeinek gyártásánál nagy gondot fordított a gyár úgy a beégető lakkozással festett, mint a fényesre krómozott alkatrészek nagytartósságú felületi kikészítésére, mégis az időjárás kedvezőtlen körülményei szükségessé teszik azok rendszeres kezelését, különben a szerelés vagy javítás közben megkarcolt felületeken rozsdaképződés megindulása elkerülhetetlen.

A festett és krómozott felületek rendszeres kezelése különösebb megerőltető munkát nem jelent: a besározódott felületeket azok megszáradása előtt nedves szivaccsal töröljük le, majd megszáradás után puha flanell ruhával töröljük azokat tisztára. A háztartásban mindig található Sidol vagy Superpolit fémtisztító folyadékkal vékonyan kenjük be a festett alkatrészeket arra ügyelve, hogy a díszítő csíkozást és matrica felületeket kikerüljük. "Bécsi fehér" fémtisztító porba mártott ruhával dörgöljük át a fényesített alumínium és krómozott felületeket, majd úgy a festett, mint a fényesített felületeket tiszta flanellel fényesítsük ki.

A fék és kuplung emeltyűk mozgó részeire, a gázhuzal csatlakozó felületére, valamint a lábfékkar és huzal csatlakozó felületeire egy-egy csepp olajat csepegtessünk, s a felesleget azok megmozgatása után töröljük le. Ezen leápolást a tárolási és használati körülményektől függően 4-8 hetenként, illetőleg 500-1000 km-enként végezzük el.

A bőrbevonatú kétszemélyes nyereg felületét, valamint a kormány gumifogantyúit is ajánlatos 1000 km-enként leápolás előtt langyos szappanos vízzel megtisztítani.

A krómozott és festett felületek téli leállítás előtti beolajozása helytelen és káros, mivel a kenőolajok savtartalma úgy a festett, mint a krómozott felületeket megtámadja. Hosszabb ideig nedves helyen tárolás esetén rozsdavédésre kizárólag olvasztott parafint, vazelint használjunk.

KARBANTARTÁSI TERV

Az első 500 km után: Fékfedelek utánzsírozása (2-3 löket). 2-3000 km-enként megismételni.
Himbatengelycső utánzsírozása (teljes feltöltésig), majd 2-3000 km-enként utánzsírozás (6-8 löket).
Hátsó kerék szelepferdülés ellenőrzése, légnyomás küllőfeszesség vizsgálat. Láncfeszesség ellenőrzés, utánfeszítés és zsírozás. 2000 km-enként megismételni. Üzemanyag keverési arány 1:15. Főfúvóka mérete 110. Üresjárati csavar a teljes becsavarás után 1/4 ford. vissza.
Kuplung, fék és gázhuzalok holtjáték csökkentése és beolajozása.
Benzincsap vízzsák tisztítás. 500-1000 km-enként rendszeresen ismételni!
Kormány főcsapágy kotyogás ellenőrzés. Rendszeres ellenőrzés további 2-3000 km-enként.

1000 km után: Sebességváltó olaj csere 1,5 liter. 5-8000 km-enként megismételni.
Üresjárati csavar teljes becsavarás után 1/2 ford. vissza. Fúvókatű utánállítás egy horonnyal lejjebb engedni. Porlasztóúszóház tisztítás. 1000-2000 km-enként rendszeresen megismételni. Benzincsap vízzsák tisztítás és tartalékállás dugulási próba.
Gyújtógyertya tisztítás és pólus hézag ellenőrzés. Utánállítás 2000 km-enként ismételve.
Hátsó lánckerék összefogó csavarok lazulás ellenőrzése, utánhúzás. Láncfeszesség ellenőrzés. Összes külső csavarok lezulás ellenőrzése. Motorháztartó csavarok és hengertalp lefogó csavarok utánhúzása.

3000 km után: Fékek beállítása, huzalok olajozása, fékkulcsok zsírzása (2-3 löket). Üresjárati csavar a teljes becsavarás után 1,5-2 fordulattal vissza. Fúvóka csere az igénybevételtől függően 105-re, esetleg 0,95-re. Légszűrő tisztítás.
Előgyújtás helyzet ellenőrzés, megszakító érintkezők nyitott hézag ellenőrzése és beégés tisztítása. Akkumulátorból elpárolgott desztillált víz utántöltése és a pozitív csatlakozás tisztítása és bezsírzása. Oldalkocsi felszerelhető (a hajtótengely 16 fogú lánckerekét 15 fogúra cserélni, porlasztót a nagyobb terheléshez beállítani).

5-10.000 km között: Himbatengely utánzsírozása (6-8 löket). Hátsó rugóstagok tömítés ellenőrzése, esetleges olajfeltöltése és rugók zsírozása. Sebességváltó olajszint ellenőrzés, majd később olajcsere 1,5 liter.
Akkumulátor savsűrűség ellenőrzés és teljes áramfeltöltése max. 4-6 havonként.
Üzemanyag keverési arány 1:20. Meghajtóláncból egy tag kivétele.

10-20.000 km között: Kerékagy csapágyak kiszerelése, gondos lemosása és újrazsírzása. Lánckerékagy golyóscsapágy kimosás, csapágygyűrűk oldalkotyogás vizsgálat és újrazsírzás vagy csere.
Hengerkormozás. Teleszkóp villaszárak olajozása és rugók zsírzása. Dugattyúgyűrűrés vizsgálat, majd gyűrű csere. Meghajtólánc és lánckerekek kopásvizsgálata, majd lánc és lánckerék csere.
Tengelykapcsoló primérlánc kopás vizsgálata, majd csere. Kormány főcsapágy kiszerelés, golyópálya és csapágygolyó vizsgálat, kimosás után újra zsírozásvagy csere. Gázfék és tengelykapcsoló huzalok vizsgálata, majd csere. Ferodolfékbetétek szükség eseténi cserélése.

20.000 km után: Forgattyús és sebességváltó ház csapágyak vizsgálata, szükség esetén csere.
Henger felfúrás és hónolás, illetve felköszörülés, új dugattyúzás és gyűrűzés. Túlméretek: d=68,5, 69 és 69,5 mm. Kerékcsapágyak cseréje.
Lendkerékmágnes teljesítmény vizsgálata, szükség esetén újra mágneseztetés. Kondenzátor és megszakító kalapács csere.
Porlasztó gázszabályozó tolattyú túlméretre cserélése. Hátsó himba perselyek és csőtengely csere.
Hátsó rugóstag vezető rúd, csillapító dugattyú és tömítéscsere. Első teleszkóp villaperselyek és rugó csere.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 14
Heti: 48
Havi: 125
Össz.: 18 563

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési tippek Motorokhoz 3
Oláh Tuning: Kerók és Motorok - © 2008 - 2024 - olahtuning.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »