Oláh Tuning: Kerók és Motorok

Megnyilt a Kerósok és Motorosok rég várt Tuning műhely. AZ OLDAL MÉG NINCS TELJESEN KÉSZ

1. Motorblokk: A motorblokk csepp alakú, középen függőleges síkban osztott kétrészes könnyűfém forgattyúház jobb- és baloldali fényesre csiszolt zárófedelekkel.

A jobboldali fedél választó fallal két részre osztott, melynek első felében foglal helyet a lendkerék gyújtó mágnes, a hátsó részben pedig a hátsó kerék meghajtására szolgáló lánckerék és sebességmérő óra hajtásház.

A baloldali fedélcsatlakozása tömítéssel történik, ebben foglal helyet a sebességváltót meghajtó primérhajtás, a tengelykapcsoló, valamint az indító áttétel. A tengelykapcsoló belső állítása egy külön felerősített fedél levételével történhet. A sebességváltó 4 fokozattal lábpedál váltásra működik automatikus kikuplungozó szerkezet nélkül.

A henger és hengerfej sűrűn bordázott, a motor függőleges tengelyéhez képest 15 fokra előre döntött. A gyújtógyertya a hengerfej baloldalán könnyen hozzáférhetően nyert elhelyezést és a hengerfej a motorrezgés csillapítása végett a vázhoz kötött.

2. Műszaki adatok:

Típus: "Pannónia TL 250 F"
Vezérlési rendszer: kétütemű, egyhengeres sima dugattyús Schnürle
Furat 68 mm
Löket 68 mm
Lökettérfogat 246, 83 ccm
Kompresszió viszony 1 : 6,8
Efektív teljesítmény ą 5 % 11 LE/4400 ford/p
Forgató nyomaték max. ą 5 % 1,72 mkg
Dugattyú palást magassága 84 mm
Csapszeg furat magassága és mérete 38/18 M7

Illesztési játék a hengerben:

I. gyűrű felett 0,35 mm
II. gyűrű felett 0,28 mm
III. gyűrű felett 0,23 mm
III. gyűrű alatt 0,10 mm + ovál 0,06
alsó oldal mellett 0,02 mm + ovál 0,10

Dugattyúcsapszeg mérete ............ 18 g 5 x 57 mm
Dugattyűgyűrűk névleges mérete és száma ..................... 68/62,6 x 2,5 mm 3 db

Hajtórúd R/L viszonya ................ 1/3,97
felső csapágyazás ............... bronz persely
alsó csapágyazás ............... 2 soros görgők d=5 x 6/44 db, középen választó gyűrűvel.

Forgattyús tengely: 5 részből összesajtolt, a lendkerék oldalon 1 db, a hajtómű oldalon 2 db mélyhornyú golyóscsapágyazással, karmantyús tömítésekkel.

Vezérlés:
szimetrikus dugattyúpalást vezérlés
szívás nyitás-zárás ą 70030'
átömlés ą 600
kipufogás ą 720

Forgattyús mechanizmus kenése: benzin-olajos keverék olajozás.

Tengelykapcsoló: olajban futó parafa betétes lamellák 4 db állítható nyomórugóval. Meghajtás a főtengelyről nagyfrekvenciás felületi edzett lánckerékkel végtelen egysoros lánccal.

Sebességváltó: 2,5/20o modulusú betét edzett fogaskerekek, tolóvillás kapcsoló szerkezettel, I. és IV. sebesség körmös-, II. és III. sebességfokozat borda horony kapcsolással.

Áttételezés:

Motor és sebességváltó i1 = 50/24 .... 2,083
Seb. váltó és hátsó kerék i2 = 50/16 .... 3,125
Oldalkocsinál i3 = 50/15 .... 3,330

Sebességváltóban

I. sebesség i = 32/12 2,666 össz: 17,35
II. sebesség i = 27/17 1,589 10,34
III. sebesség i = 24/20 1,200 7,81
IV. sebesség i = 21/23 0,913 5,943
oldalkocsinál 0,913 6,34

max. sebesség 105 km/ó.

Elektromos berendezés: Nagy teljesítményű balraforgó lendkerékmágnes gyújtás 6 V 45 W világító és külön beépített akkumulátor-töltő áramkörrel. AUF GV1-45/6 típus.
Gyújtó gyertya M 14x1,25 közepes hőértékű N7, Bosch M175, KLGF 70, Lodge HH14, Bosch W 240 T1, Bosch W 260 T1. Sportcélra: Bosch W 240 P 11 S.

Gyújtás beállítás: holtpont előtt 3-5 mm. 5-8 % S.

Porlasztó berendezés: Tűszabályozós 25 mm levegőtorokkal leszerelhető úszóházzal és nagyméretű légszűrővel. Pótlevegő szabályozóval. Fúvóka méretek: gyárilag 105-tel szerelve, cserélhető tartalék fúvókák 1 db 110, 1 db 0,95/100 mm mérettel.

Üzemanyag fogyasztás: 360 gr/Leó. Bejáratás után 3,8 lit/100 km 65 km/ó sebességnél.

3. Futómű: Kerekek 19 x 300 első és 19 x 325 hátsó köpeny mérettel, külső felületén csiszolt hűtőbordás teleagyakkal. 200 x 40 fékező felülettel. Küllőméret 3 x 163 mm d=3,4 x 40 menet 1"-ra 60o-os 2 x 36 db. Köpeny nélkül az első és hátsó kerék egymással cserélhető. Kerékmeghajtás: szabványos meghajtólánc teljesen burkolt láncvédő tokban. A lánckerék csatlakozásánál lökéscsillapító gumibetétekkel. A láncfeszítés párhuzamos himbaállító excenter szerkezettel.

Rugózás: Gumivég-ütközés mellső teleszkóp villa 121 + 44 = 165 mm rugózási úttal. Gumivégütközős visszarugózásnál hidraulikus lengéscsillapítású hátsó lengő himba-rugózás 75 mm rugózási úttal.

Világítás: 160 mm fényszóró tükör 6 V 35/35 W bilux izzóval, 6 V 1,5 W cseresznye izzóval, beépített 6 V 1,2 W gömbizzós megvilágítású 80 mm 0-120 km sebességmérő órával, egyenes meghajtás csatlakozással. A központi kapcsolóba épített motorleállító slusszkulccsal, kormányra szerelt biluxváltó kapcsolóval és kürtnyomó gombbal. Hátsó világítás 6 V 3 W cseresznye izzóval, 6 V 5 W féklámpa gömbizzóval. 6 V 7 Aó akkumulátor, 6 V elektromoskürt.

Benzintartály: rugalmas gumiágy felfüggesztéssel 18 liter űrtartalommal. 3 liter tartalék üzemanyag átkapcsolású, ülepítő vízzsákos benzincsappal.

4. Méretek és súlyok:



Golyóscsapágyak:
forgattyús hajtóműben 6305/25x62x17 mm 3 db
sebességváltónál 6303/17x47x14 mm 2 db
  6204/20x47x14 mm 2 db
kerékagyakban 6302/15x42x13 mm 4 db
hátsó lánckerékagyban 6204/20x47x14 mm 1 db

Csapágygolyók:
kormánycsészében 5.556 mm 42 db
tengelykapcsolónál 5.556 mm 2 db

Karmanytyús gumi tömítések:
főtengelynél 25x50x10 mm 2 db
lánckeréknél 28x47x10 mm 1 db

Előforduló csavaranya laptávméretek:

7, 9, 11, 14, 17, 19, 20,8, 22, 24 mm

Meghajtóláncok:
a tengelykapcsolónál 3/8"x3/8"x6 mm egysoros patentszem nélkül 64 tag
a hátsó keréknél 1/2"x5/16"x8,5 mm 120 szem

Keréktávolság 37,5 - 138 cm
Teljes hossz 210 cm
Szélesség 68 cm
Teljes magasság 98,5 cm
Kormány nyereg távolság 65 cm
Nyereg magasság 76,5 cm
Átlépő magasság 15 cm
Nettó súly 146 kg
Rekeszcsomagolás mérete 220x60x110 cm
Bruttó súly 160 kg




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 7
Heti: 49
Havi: 126
Össz.: 18 564

Látogatottság növelés
Oldal: Szerelési tippek Motorokhoz 4
Oláh Tuning: Kerók és Motorok - © 2008 - 2024 - olahtuning.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »