Oláh Tuning: Kerók és Motorok
Megnyilt a Kerósok és Motorosok rég várt Tuning műhely. AZ OLDAL MÉG NINCS TELJESEN KÉSZ
1. Motorblokk: A motorblokk csepp alakú, középen függőleges síkban osztott kétrészes könnyűfém forgattyúház jobb- és baloldali fényesre csiszolt zárófedelekkel.
A jobboldali fedél választó fallal két részre osztott, melynek első felében foglal helyet a lendkerék gyújtó mágnes, a hátsó részben pedig a hátsó kerék meghajtására szolgáló lánckerék és sebességmérő óra hajtásház.
A baloldali fedélcsatlakozása tömítéssel történik, ebben foglal helyet a sebességváltót meghajtó primérhajtás, a tengelykapcsoló, valamint az indító áttétel. A tengelykapcsoló belső állítása egy külön felerősített fedél levételével történhet. A sebességváltó 4 fokozattal lábpedál váltásra működik automatikus kikuplungozó szerkezet nélkül.
A henger és hengerfej sűrűn bordázott, a motor függőleges tengelyéhez képest 15 fokra előre döntött. A gyújtógyertya a hengerfej baloldalán könnyen hozzáférhetően nyert elhelyezést és a hengerfej a motorrezgés csillapítása végett a vázhoz kötött.
2. Műszaki adatok:
Típus: "Pannónia TL 250 F" |
Vezérlési rendszer: kétütemű, egyhengeres sima dugattyús Schnürle |
Furat |
68 mm |
Löket |
68 mm |
Lökettérfogat |
246, 83 ccm |
Kompresszió viszony |
1 : 6,8 |
Efektív teljesítmény ą 5 % |
11 LE/4400 ford/p |
Forgató nyomaték max. ą 5 % |
1,72 mkg |
Dugattyú palást magassága |
84 mm |
Csapszeg furat magassága és mérete |
38/18 M7 |
Illesztési játék a hengerben:
I. |
gyűrű felett |
0,35 mm |
II. |
gyűrű felett |
0,28 mm |
III. |
gyűrű felett |
0,23 mm |
III. |
gyűrű alatt |
0,10 mm + ovál 0,06 |
alsó oldal mellett |
0,02 mm + ovál 0,10 |
Dugattyúcsapszeg mérete ............ 18 g 5 x 57 mm
Dugattyűgyűrűk névleges mérete és száma ..................... 68/62,6 x 2,5 mm 3 db
Hajtórúd R/L viszonya ................ 1/3,97
felső csapágyazás ............... bronz persely
alsó csapágyazás ............... 2 soros görgők d=5 x 6/44 db, középen választó gyűrűvel.
Forgattyús tengely: 5 részből összesajtolt, a lendkerék oldalon 1 db, a hajtómű oldalon 2 db mélyhornyú golyóscsapágyazással, karmantyús tömítésekkel.
Vezérlés: |
szimetrikus dugattyúpalást vezérlés |
szívás nyitás-zárás |
ą 70030' |
átömlés |
ą 600 |
kipufogás |
ą 720 |
Forgattyús mechanizmus kenése: benzin-olajos keverék olajozás.
Tengelykapcsoló: olajban futó parafa betétes lamellák 4 db állítható nyomórugóval. Meghajtás a főtengelyről nagyfrekvenciás felületi edzett lánckerékkel végtelen egysoros lánccal.
Sebességváltó: 2,5/20o modulusú betét edzett fogaskerekek, tolóvillás kapcsoló szerkezettel, I. és IV. sebesség körmös-, II. és III. sebességfokozat borda horony kapcsolással.
Áttételezés:
Motor és sebességváltó |
i1 = 50/24 .... 2,083 |
Seb. váltó és hátsó kerék |
i2 = 50/16 .... 3,125 |
Oldalkocsinál |
i3 = 50/15 .... 3,330 |
Sebességváltóban
I. sebesség i = 32/12 |
2,666 |
össz: 17,35 |
II. sebesség i = 27/17 |
1,589 |
10,34 |
III. sebesség i = 24/20 |
1,200 |
7,81 |
IV. sebesség i = 21/23 |
0,913 |
5,943 |
oldalkocsinál |
0,913 |
6,34 |
max. sebesség 105 km/ó.
Elektromos berendezés: Nagy teljesítményű balraforgó lendkerékmágnes gyújtás 6 V 45 W világító és külön beépített akkumulátor-töltő áramkörrel. AUF GV1-45/6 típus.
Gyújtó gyertya M 14x1,25 közepes hőértékű N7, Bosch M175, KLGF 70, Lodge HH14, Bosch W 240 T1, Bosch W 260 T1. Sportcélra: Bosch W 240 P 11 S.
Gyújtás beállítás: holtpont előtt 3-5 mm. 5-8 % S.
Porlasztó berendezés: Tűszabályozós 25 mm levegőtorokkal leszerelhető úszóházzal és nagyméretű légszűrővel. Pótlevegő szabályozóval. Fúvóka méretek: gyárilag 105-tel szerelve, cserélhető tartalék fúvókák 1 db 110, 1 db 0,95/100 mm mérettel.
Üzemanyag fogyasztás: 360 gr/Leó. Bejáratás után 3,8 lit/100 km 65 km/ó sebességnél.
3. Futómű: Kerekek 19 x 300 első és 19 x 325 hátsó köpeny mérettel, külső felületén csiszolt hűtőbordás teleagyakkal. 200 x 40 fékező felülettel. Küllőméret 3 x 163 mm d=3,4 x 40 menet 1"-ra 60o-os 2 x 36 db. Köpeny nélkül az első és hátsó kerék egymással cserélhető. Kerékmeghajtás: szabványos meghajtólánc teljesen burkolt láncvédő tokban. A lánckerék csatlakozásánál lökéscsillapító gumibetétekkel. A láncfeszítés párhuzamos himbaállító excenter szerkezettel.
Rugózás: Gumivég-ütközés mellső teleszkóp villa 121 + 44 = 165 mm rugózási úttal. Gumivégütközős visszarugózásnál hidraulikus lengéscsillapítású hátsó lengő himba-rugózás 75 mm rugózási úttal.
Világítás: 160 mm fényszóró tükör 6 V 35/35 W bilux izzóval, 6 V 1,5 W cseresznye izzóval, beépített 6 V 1,2 W gömbizzós megvilágítású 80 mm 0-120 km sebességmérő órával, egyenes meghajtás csatlakozással. A központi kapcsolóba épített motorleállító slusszkulccsal, kormányra szerelt biluxváltó kapcsolóval és kürtnyomó gombbal. Hátsó világítás 6 V 3 W cseresznye izzóval, 6 V 5 W féklámpa gömbizzóval. 6 V 7 Aó akkumulátor, 6 V elektromoskürt.
Benzintartály: rugalmas gumiágy felfüggesztéssel 18 liter űrtartalommal. 3 liter tartalék üzemanyag átkapcsolású, ülepítő vízzsákos benzincsappal.
Golyóscsapágyak: |
forgattyús hajtóműben |
6305/25x62x17 mm |
3 db |
sebességváltónál |
6303/17x47x14 mm |
2 db |
|
6204/20x47x14 mm |
2 db |
kerékagyakban |
6302/15x42x13 mm |
4 db |
hátsó lánckerékagyban |
6204/20x47x14 mm |
1 db |
Csapágygolyók: |
kormánycsészében |
5.556 mm |
42 db |
tengelykapcsolónál |
5.556 mm |
2 db |
Karmanytyús gumi tömítések: |
főtengelynél |
25x50x10 mm |
2 db |
lánckeréknél |
28x47x10 mm |
1 db |
Előforduló csavaranya laptávméretek:
7, 9, 11, 14, 17, 19, 20,8, 22, 24 mm
Meghajtóláncok: |
a tengelykapcsolónál 3/8"x3/8"x6 mm egysoros patentszem nélkül 64 tag |
a hátsó keréknél 1/2"x5/16"x8,5 mm 120 szem |
Keréktávolság |
37,5 - 138 cm |
Teljes hossz |
210 cm |
Szélesség |
68 cm |
Teljes magasság |
98,5 cm |
Kormány nyereg távolság |
65 cm |
Nyereg magasság |
76,5 cm |
Átlépő magasság |
15 cm |
Nettó súly |
146 kg |
Rekeszcsomagolás mérete |
220x60x110 cm |
Bruttó súly |
160 kg |
Oldal: Szerelési tippek Motorokhoz 4
Oláh Tuning: Kerók és Motorok - © 2008 - 2025 - olahtuning.hupont.hu
A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.
ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat